「トリ リチャード」は60年以上にわたりホノルルに本社を置き、日本にはプリント工場を設置しています。私たちは、「トリ リチャード」を着ることで世界のどこに居てもいつでもリゾート気分を味わうことができると心から信じています。私たちは、アートワークの背景にある世界的な影響力を刺激するメンタリティをプラザハウスの皆様にも体験してもらうために、過去に遡る旅へご招待いたします。
1956年、シカゴでアパレルメーカーとして成功していた創業者モート・フェルドマンは、後に妻となるジャニス・ムーディ、そしてパタンナーのアカ・ミツエとともに、ハワイにトリ リチャード社を設立しました。
彼らは高級な生地と独自のアートワークによるプリントで、レディースリゾートウェアに洗練さをもたらすことを計画。瞬く間にリゾートウェアのトップデザイナーとして認知され、その印象的なアートとユニークで美しいシルエットで知られるようになりました。
1956年以来、私たちは日本で生地のプリントを行っています。そこでは何世紀にもわたる着物や浴衣の伝統によって磨かれた日本の最高級のテキスタイルプリントが活かされているのです。1960年代の半ば、フェルドマンはハワイで金曜日にアロハシャツで出勤できる「アロハ・フライデー」の制定に重要な役割を果たし、やがて「アロハの装い」はハワイ州の公式ドレスに制定されました。同時期に全米にショールームを展開し、メンズ・リゾートウェアにも進出。1980年代には、メンズ部門がレディース部門を上回る程成長。1983年にはフェルドマンが退社するも、1994年に末っ子のジョシュとともに復帰し、会社を改革。1999年には年間400を超えるテキスタイルをデザイン、プリントしました。現在も毎週新しいプリントを発表していますが、最も記憶に残るモチーフに感謝を示すため、アーカイブからビンテージアートワークを再リリースすることもあります。2008年には、太陽光発電によるアパレル製造のパイオニアとなり、二酸化炭素排出量の削減に取り組んでいます。「トリ リチャード」は、プレミアムなテキスタイルと世界からインスピレーションを得たユニークで独創的なアートワークの生産に専念しながら、日々進化を続けています。
For over 60 years, Tori Richard has had its headquarters in Honolulu and printing facilities in Japan. We truly believe that our resort state of mind can be experienced whenever you wear Tori Richard, no matter where you are in the world. We invited Plaza House to join us on a journey back in time to experience the mindset that inspires the global influence behind our artwork.
In 1956, Mort Feldman, a successful apparel manufacturer from Chicago, founded Tori Richard, Ltd. in Hawaii with his future wife, Janice Moody, and pattern maker Mitsue Aka. Their vision was to bring sophistication to women's resort wear through the use of premium fabrics and exclusive artwork for prints. Tori Richard quickly gained recognition as a leading designer of women's resort wear, known for its striking art and flattering silhouettes. Since 1956, we have printed fabrics in Japan, where the finest screen engraving and textile printing techniques have been honed through centuries of kimono and Yukata traditions.
A decade later, Feldman played a prominent role in establishing "Aloha Friday," which soon led to "Aloha attire" becoming the official dress code of the state of Hawaii. By the late 1960s, Tori Richard expanded its presence with showrooms across the United States and ventured into men's resort apparel. In the 1980s, Tori Richard's men's business surpassed its women's division, and Mort Feldman retired in 1983. However, he returned in 1994, along with his youngest son Josh, to reinvent the company.
Tori Richard gradually regained prominence as a print house, designing and printing over 400 textile designs annually by 1999. We continue to release new prints weekly and occasionally reintroduce vintage Tori Richard artwork from our archives to show appreciation for some of our most memorable motifs. In 2008, Tori Richard proudly became one of the pioneers in solar-powered apparel manufacturing, taking initiatives to decrease our carbon footprint.
Tori Richard continues to evolve every day while remaining dedicated to producing premium textiles and uniquely original, globally inspired artwork.